“De dankbaarheid van klanten is onze drijfkracht”

Terug naar overzicht

Wist je dat Home Instead Thuisservice 42 vestigingen heeft met ruim 2.200 CAREGivers? Iedere vestiging met een eigen achtergrond en verhaal. Vandaag vertelt franchiseondernemer Herman Holtes van Home Instead Thuisservice Liemers over zijn ervaring als ondernemer in de zorg.

“De dankbaarheid van klanten is een enorme drijfkracht”

De broer van directeur Herman Holtes overleed in 2015 plotseling. Hierdoor realiseerde hij zich dat het leven echt een deadline heeft. Herman besloot dat hij de wereld in de tijd die hem is gegeven, een klein beetje beter wil maken door het bieden van zorg gericht op de mens. “Zelf heb ik ervaren dat er vooral gekeken wordt naar wat iemand ‘mankeert’. Ik kijk liever naar wat er wél is. Daar sluit de dienstverlening van Home Instead perfect op aan”, vertelt Herman. Hij vervolgt: “De dankbaarheid die wij dagelijks ontvangen van onze klanten is een enorme drijfkracht. En dat wij onze klanten weer plezier kunnen geven in het leven. Of het nu gaat om het maken van een wandeling, iemand na een lange tijd weer piano te laten spelen, samen een boterham eten in de zon of het bieden van een luisterend oor. De CAREGivers maken een groot verschil in het leven van senioren.”

Geluksmomenten creëren

Bij Home Instead verdiepen we ons in de persoon achter de zorgvraag. “Vanuit het levensverhaal van een klant maken we een match met de CAREGiver. Het komt er in onze beleving op neer dat we geluksmomenten creëren”, licht Herman toe. Het regionale karakter van Liemers en omstreken komt terug in de bedrijfsvoering. Alle medewerkers komen uit de regio en hebben kennis van de plaats waar ze werken. “Noaberschap is in deze regio sterk aanwezig, wat inhoudt dat je naar elkaar omkijkt en samen verder komt.”

Medewerkers worden ambassadeurs

Herman is lovend over de betrokkenheid van alle medewerkers. “Het voelt alsof ik er een tweede familie bij heb gekregen. De stap naar het ondernemerschap was best even spannend, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel blij ben dat ik die stap heb gezet.”

Het werken met senioren brengt mooie verhalen met zich mee. Veel gebeurtenissen blijven medewerkers bij. Zo herinnert Herman zich nog goed de allereerste senior die om ondersteuning vroeg: “Wij konden op het gewenste tijdstip van deze heer komen en daarom wilde hij graag gebruikmaken van onze diensten. Zo kon hij samen met zijn vrouw het bekende ritme weer oppakken. De betrokken wijkverpleegkundige wist het allemaal zo net nog niet, een nieuwe organisatie in de wijk. Wij zijn met een paar momenten begonnen en toen zag zij al snel dat wij het verschil maakten. Diezelfde wijkverpleegkundige is nu als Casemanager één van onze ambassadeurs. Een groter compliment is bijna niet denkbaar.”

Wil je meer informatie? Neem contact op met Home Instead Thuisservice Liemers, via: 0316 – 231 000 of per mail: info.liemers@homeinstead.nl