Zoeken naar datgene waar de klant voor uit bed wil komen

Terug naar overzicht

Wist je dat Home Instead Thuisservice 42 vestigingen heeft met ruim 2.200 CAREGivers? Iedere vestiging met een eigen achtergrond en verhaal. Vandaag vertellen Leonie Baltussen en Sharon Tjon Eng Soe van Home Instead Thuisservice Nijmegen over hun ervaring als Franchiseondernemers.

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen

Om zo lang mogelijk gelukkig thuis te blijven wonen is meer dan zorg nodig. Bij Home Instead Thuisservice bieden we dat en dit sluit mooi aan op de ambities van de vestiging in Nijmegen, vertellen ondernemers Leonie en Sharon. “Het is onze uitdaging om alles voor klanten zo goed en snel mogelijk te regelen. Of dat nu om een spoedaanvraag gaat vanuit een huisarts of tijdens een regulier bezoek van een van onze CAREGivers. Wij zoeken naar datgene waar de klant zijn of haar bed voor uit wil komen: Helpen om mooie kleding uit te kiezen voor die dag in plaats van hen aan te kleden. Plezier bezorgen in plaats van alleen activeren. We zorgen ervoor dat ze lekker eten, in plaats van alleen toezicht houden op het binnenkrijgen van voldoende eten. Het in contact komen met de klant en hen het gevoel geven dat ze ertoe doen in plaats van alleen samen een spelletje te spelen.

Ondernemen in de zorg

Nijmegen is van oudsher een sociaaldemocratische stad en dat zie je soms terug in het beleid van de gemeente. Zo heeft de vestiging bijvoorbeeld 3 jaar geleden al een overeenkomst met de gemeente gesloten om respijtzorg te kunnen bieden voor Nijmeegse mantelzorgers. Een unicum in die tijd, zo vertellen Leonie en Sharon. “Het mooie van ondernemen is dat we zelf beslissingen en keuzes kunnen maken vanuit onze visie op ouderenzorg. Bij iedere keuze die we maken stellen we onszelf de vraag: wat betekent dit voor onze klanten? Dat leidt tot veel voldoening en werkplezier, maar soms ook tot verantwoordelijkheden met grote uitdagingen. De uitbraak van het coronavirus is daar een mooi voorbeeld van: het zorgdragen voor de gezondheid en het welzijn van onze klanten en medewerkers in deze tijd.”

Altijd bereikbaar

Werken in de zorg is altijd verrassend. De vestiging in Nijmegen had een klant die regelmatig tijdens de bereikbaarheidsdienst belde. Dan begon hij met het noemen van zijn naam en adres en stelde daarna steevast een vraag over de planning. “Hij verontschuldigde zich altijd dat hij belde, maar dat vonden wij nooit erg want het was zo’n lieve en aardige man. Hij belde zelfs een keer om 7 uur in de ochtend de bereikbaarheidsdienst wakker om zich te verontschuldigen dat hij haar die avond ook al om 22.00 uur had gebeld. Geen dag is hier hetzelfde!”

Wilt u meer informatie dan kunt u contact opnemen met Leonie Baltussen of Sharon Tjon Eng Soe. Zij zijn (dag en nacht) bereikbaar via 024-3730716 of per mail: info.nijmegen@homeinstead.nl