Home Instead stelt Memory Lane beschikbaar aan al haar klanten, hun families en naasten

In deze crisistijd wegens het coronavirus is het zeker nu voor senioren van levensbelang om zo min mogelijk sociale contacten te hebben om zo de kans op besmetting te voorkomen. Naast de noodzakelijke zorg thuis voor senioren gelooft Home Instead Thuisservice met de Memory Lane als communicatie- en informatiemiddel een wezenlijke bijdrage te kunnen leveren aan het in stand houden van de sociale verbinding tussen senioren en hun familie en naasten.

Sociale isolatie

Onderling verbinding houden met familie en vrienden geeft houvast in deze onzekere tijd waarin het coronavirus een stempel drukt op ons dagelijkse leven en we steeds minder bewegingsruimte hebben. Zeker voor senioren is het nu van levensbelang om zo min mogelijk sociale contacten te hebben om zo de kans op besmetting te voorkomen. Aan de andere kant zijn deze sociale contacten met kinderen, kleinkinderen, vrienden en andere naasten voor senioren nou net in deze tijd van zeer grote waarde en steun. Als Home Instead weten we hoe belangrijk deze persoonlijke contacten zijn en dat senioren daaruit ook echt een stuk levensvreugde halen.

Voor alle klanten een Memory Lane

Algemeen directeur Home Instead Eric Kindt: “Nu het de verwachting is, dat de coronacrisis ons zeker de komende maanden nog in de greep zal houden en daarmee een sociaal isolement van senioren zal blijven voortduren, hebben wij gemeend onze bijdrage te moeten en kunnen leveren om deze broodnodige levensvreugde zo goed en zo kwaad als mogelijk is te behouden. Daarom bieden wij aan al onze klanten de mogelijkheid om gedurende 12 maanden, volledig gratis, gebruik te maken van een Memory Lane.” 

Elkaar toch kunnen zien

Normaal gesproken bezoekt mantelzorger Hetty haar moeder met grote regelmaat, maar vanwege de maatregelen rondom het coronavirus is dat niet meer mogelijk. Om elkaar toch te kunnen blijven zien, al is het op afstand, maken Hetty en haar moeder sinds kort gebruik van de Memory Lane. De moeder van Hetty is helemaal niet bekend met computers en leeft al 10 jaar met Alzheimer. “Ik had het niet verwacht, maar dit werkt zo goed!” reageert Hetty tevreden. “Het beeldbellen is geweldig! Zo kunnen we elkaar via het scherm toch even zien. Mijn moeder vindt het apart, maar doordat ze mij meteen ziet is het toch vertrouwd. Ik heb een foto van mijn moeders vader als screensaver ingesteld, een leuke foto en mijn moeder weet nu dat dat het fotolijstje is waarmee we bellen.”

REALISATIE WEBSITE ANEKIO