‘Liefdevolle ondersteuning, dat is wat telt!’ Home Instead Thuisservice Zuid-Hollandse Eilanden

Terug naar overzicht

Graag nemen we je mee naar de verhalen achter deze verschillende vestigingen. Wat is de drijfkracht? En wat maakt onze Franchiseondernemers zo bijzonder? Deze maand vertellen Sander Bierkens en Marijke Douw van Home Instead Thuisservice Zuid-Hollandse Eilanden over waarom zij een vestiging zijn gestart en op welke wijze zij een verschil weten te maken.

Met welke gedachten zijn jullie de vestiging gestart?

“Via mijn moeder kwamen we in contact met Home Instead Thuisservice. Gelijk waren we zo enthousiast dat Marijke is gaan informeren naar de mogelijkheid om een franchisevestiging te starten. Tijdens dit proces greep ik als uroloog de kans om eens iets heel anders te gaan doen en ik sloot me aan”, vertelt Sander. “Marijke en ik wilden samen iets moois, via een eigen onderneming, opzetten en zodoende zijn we enthousiast de weg van Home Instead ingeslagen!”

Wat is jullie drijfkracht?

“De vreugde en de dankbaarheid die we terugkrijgen van de senioren en mantelzorgers waaraan we onze dienst verlenen, dat is onze drijfkracht. Zij zijn vaak zo blij dat er een mogelijkheid is om voor hun dierbaren passende ondersteuning en begeleiding te kunnen krijgen. We bieden op deze manier niet alleen uitkomst voor de klant maar we ontzorgen hiermee ook de familie.”

‘Hadden we jullie maar eerder gevonden.’

“Vaak horen we van de familieleden dat ze ons veel eerder hadden moeten vragen, zo enthousiast zijn de over de dienstverlening!”

Hoe maken jullie het verschil in de wereld van ouderenzorg?

“Home Instead is er juist om het welzijn van de klanten te bevorderen, daar waar reguliere thuiszorgorganisaties de focus hebben op de zorg. Dankzij de begeleiding en ondersteuning van senioren door onze CAREGivers maken we het mogelijk dat deze senioren langer en zelfstandig thuis kunnen blijven wonen, ook wanneer de situatie lastiger wordt door bijvoorbeeld dementie. Home Instead stimuleert de zelfredzaamheid en brengt op deze manier een stuk rust en regelmaat in het leven van onze senioren en hun mantelzorgers.”

Het echte en authentieke van de Zuid-Hollandse Eilanden, zie je dat ook terug in jullie vestiging of werkwijze?

“Onze drie klantcoördinatoren zijn elk verantwoordelijk voor één van de eilanden. Goeree-Overflakkee, Voorne en Putten. Ieder eiland heeft een eigen kantoor, dat draagt o.a. bij aan korte lijnen in de communicatie en zorgt ook voor een betere verbinding, letterlijk en figuurlijk. Één dag in de week werken we gezamenlijk op het hoofdkantoor in Middelharnis.”

Hoe ervaren jullie het om ondernemer te zijn? Wat voor moois brengt dat?

“Het is erg leuk om samen een onderneming te hebben. Een onderneming in de ouderenzorg maakt het voor ons nog meer bijzonder. Wij zijn blij om op deze manier een steentje bij te kunnen dragen voor alle senioren. Juist deze groep heeft het extra stukje welzijn zo hard nodig.”

Is er nog iets dat jullie graag willen delen vanuit Home Instead Thuisservice Zuid-Hollandse eilanden?

“Het enthousiasme waarmee de CAREGivers ontvangen worden bij de klanten geeft enorm veel voldoening. Door de match tussen klant en CAREGiver zie je dat er een bijzondere band ontstaat. Zelfs wanneer één van de CAREGivers jarig is worden zij niet vergeten door de klant.”