Met het starten van de vestiging in Enschede kan ik echt een verschil maken

Terug naar overzicht

“Wij helpen senioren gelukkiger ouder te worden met aandacht en begrip van een vertrouwd gezicht, juist wanneer het thuis niet meer vanzelf gaat.” Maar wie vallen er eigenlijk onder ‘wij’? Bij ons bestaat ‘wij’ uit maar liefst 39 vestigingen en ruim 1.800 CAREGivers! Deze maand vertelt Marco Elferink van Home Instead Thuisservice Enschede over waarom juist de kleine successen zo waardevol zijn…

Met welke gedachten ben je de vestiging gestart?

“Ik wilde graag meer van betekenis zijn voor mensen, met name voor senioren”, vertelt Marco. “Met het starten van de vestiging in Enschede kan ik echt een verschil maken in hun leven op de lange termijn.”

Wat is je drijfkracht?

“Dat zijn de vele kleine successen van het team”, zegt Marco trots. “Bijvoorbeeld wanneer we als team horen dat een CAREGiver een stukje heeft kunnen wandelen met een klant die normaal gesproken de hele dag op een stoel zit. Of dat een CAREGiver gezellig samen heeft gekookt en smakelijk heeft gegeten met een klant die normaal gesproken slecht eet en gewicht verliest.”

“Onze drijfkracht komt ook voort uit de dankbaarheid van de mantelzorger die het dankzij de komst van de CAREGiver(s) langer kan volhouden. Als het ons lukt om een negatief proces te doorbreken, de mantelzorger te ontlasten of net even dat lichtpuntje in de dag te zijn, daar doen we het voor!”

Hoe maken jullie het verschil in de wereld van ouderenzorg?

“Door het bieden van oprechte aandacht. We zijn een partner waar zowel onze klanten als medewerkers op kunnen bouwen. We onderzoeken mogelijkheden en samenwerkingsverbanden en zijn creatief in het zoeken naar de juiste maatwerkoplossing.”

Het typische van Enschede, zie je dat ook terug in de vestiging of in de werkwijze?
“Jazeker! Er heerst een no-nonsense cultuur, we zijn joviaal en beschikken over een echte aanpakkersmentaliteit. Alles wat we doen is op basis van wederzijds vertrouwen en respect. We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen.”

Hoe ervaar je het om ondernemer te zijn?

“Als ondernemer krijg je de vrijheid om je eigen agenda te bepalen en te bouwen aan je bedrijf. Met elkaar creëren we een bedrijfscultuur die aansluit op de visie die ik altijd voor ogen heb gehad”, vertelt Marco trots. De voldoening is groot als je merkt dat mensen graag in je bedrijf werken en dat klanten en belanghebbenden zeer tevreden zijn over de geboden ondersteuning.”

Is er een bijzondere gebeurtenis die je wilt delen over Home Instead Thuisservice Enschede?

“Pasgeleden verhuisde een klant van ons naar het verpleeghuis. Haar mantelzorger wilde graag dat onze CAREGiver toch wekelijks zou blijven komen en dat is ons ook gelukt!”

“Het zijn ook de waarderingen die we regelmatig ontvangen. Vorige week hoorden we van een zorgrelatie die we nog niet eerder hadden gesproken: “Ik dacht laat ik Home Instead eens bellen want ik hoor zoveel goede verhalen over jullie.” Dat doet mij als ondernemer maar ook ons als team erg goed!”