Zeist-Amersfoort zet zich in met hart en ziel

Terug naar overzicht

We zijn gegroeid, niet alleen in kennis en ervaring maar ook in omvang en daar zijn we meer dan trots op! Vandaag de dag telt Home Instead Thuisservice maar liefst 37 vestigingen verspreid over het hele land.

Graag nemen we je mee naar de verhalen achter deze verschillende vestigingen. Wat is de drijfkracht? En wat maakt onze Franchiseondernemers zo bijzonder? Deze maand vertellen Marike Kersten en Alex Meingast over hun ervaring als ondernemer en leggen zij de kracht van betrokkenheid uit.

Hoe het allemaal begon…

Met een achtergrond als manager bij een zorgonderneming in het Oosten van het land heeft Marike samen met voormalig directeur in de uitzendwereld, Alex, de stap durven en willen maken om een eigen vestiging te beginnen van Home Instead Thuisservice.

Met welke gedachten zijn jullie de vestiging gestart?

“Ik zocht in mijn werk zelfstandigheid gekoppeld aan maatschappelijke betrokkenheid”, vertelt Marike. Alex sluit zich hierbij aan: “Ik ben in toenemende mate betrokken bij de zorg voor oudere familieleden en ik ervaarde vanuit diverse instanties een bepaalde vorm van onverschilligheid, waarbij persoonlijke aandacht voor senioren ver te zoeken was. Bij Home Instead Thuisservice staan de wensen en mogelijkheden van de senior centraal. Dit spreekt mij zo enorm aan, dat ik besloten heb om hier mijn actieve bijdrage aan te leveren in het verzorgingsgebied van Home Instead Zeist-Amersfoort e.o.”

Wat is jullie drijfkracht?

“Ons team is energiek en raakt steeds beter op elkaar ingespeeld. De medewerkers van het Supportteam hebben verschillende kwaliteiten die elkaar goed aanvullen. We zijn kundig, gretig, ervaren en bovenal betrokken.”

Hoe maken jullie het verschil in de wereld van ouderenzorg?

“De klik tussen klant en CAREGiver staat bij ons centraal. We zetten net dat stapje extra door écht te luisteren naar de wensen en de behoeften van de klant en de familie waardoor we hier beter op in kunnen spelen en de juiste match kunnen maken.”

Het echte Zeistse en Amersfoortse, zie je dat ook terug in jullie vestiging of werkwijze?

“Ons Supportteam kent een grenzeloze cultuur… Elk Supportteamlid komt uit een ander deel van Nederland. De centrale plaats voor het team is Zeist geworden. Dankzij de verschillende achtergronden van ons team zijn we niet alleen veelzijdig, we zijn ook heel ambitieus en doelgericht op verschillende niveaus. Met elkaar werken we vol passie om de naam van Home Instead Thuisservice stevig op de kaart te zetten.”

Hoe ervaren jullie het om ondernemer te zijn? Wat voor moois brengt dat?

“Het is een dankbare tak van sport. Wekelijks horen wij de succesverhalen van onze CAREGivers. Zij maken echt het verschil bij onze klanten thuis! Wij zijn dan ook trots op onze medewerkers voor wat zij betekenen in onze regio!”

Is er een mooie gebeurtenis die jullie willen delen over Home Instead Thuisservice Zeist-Amersfoort?

“In november 2018 hebben we ons eerste gezamenlijke klantbezoek afgelegd bij een mevrouw met een vergevorderde vorm van Alzheimer. Kort hierna is hier de eerste CAREGiver begonnen.”

“We zijn inmiddels bijna anderhalf jaar verder en wat ons team opvalt is dat mevrouw weer positiever in het leven staat: ze maakt meer contact, is vrolijker en eet haar lievelingseten weer met smaak. Dankzij onze komst hebben we daarnaast de druk bij de betrokken familieleden weten te verlichten, hetgeen de dynamiek binnen de familie ten goede is gekomen. Wij zijn enorm trots op onze CAREGivers die dit voor elkaar hebben gekregen!”