‘‘We zijn in staat om direct klaar te staan voor de klant.’’ Home Instead Thuisservice Apeldoorn

Terug naar overzicht

We zijn gegroeid, niet alleen in kennis en ervaring maar ook in omvang en daar zijn we meer dan trots op! Vandaag de dag telt Home Instead maar liefst 37 vestigingen verspreid over het hele land.

Graag nemen we je mee naar de verhalen achter deze verschillende vestigingen. Wat is de drijfkracht? En wat maakt onze Franchiseondernemers zo bijzonder? Deze maand vertelt Angelino Martens van Home Instead Apeldoorn over de drijfkracht van het team, vertelt hij meer over het ondernemerschap en verklapt hij de echte Apeldoornse werkwijze.

Met welke gedachten ben je de vestiging gestart?

‘‘Ik kwam in aanraking met Home Instead omdat ik zorg zocht voor mijn ouders. Het idee en de gedachte sprak me direct ontzettend aan.’’

Wat is jullie drijfkracht als team?

‘‘Onze kracht is dat we direct klaar staan voor onze klant. We willen in positieve zin verrassen door afspraken zo snel mogelijk in te plannen en door de contacten snel en laagdrempelig te laten zijn. Ook onze CAREGivers dragen deze boodschap met zich mee, waardoor we vrijwel altijd dezelfde dag of binnen afzienbare tijd kunnen starten.’’

Hoe maken jullie het verschil in de wereld van ouderenzorg?

‘‘Met onze drijfkracht, zoals hierboven beschreven. Als we een belletje ontvangen van een mantelzorger, die zich grote zorgen maakt over haar tante nadat ze haar ondervoed, vervuild en verwaarloosd aantrof, en we diezelfde middag nog met een team kunnen starten, dan ben ik daar ontzettend trots op.’’

Het echte Apeldoornse, zie je dat ook terug in jullie vestiging of werkwijze?

‘‘Apeldoorn is natuurlijk een dorp, maar kent veel karaktereigenschappen van een stad. Dat geldt ook voor onze klanten, waarvan de familie soms dichtbij is en in de buurt woont, maar soms ook wat verder weg zitten. We combineren deze eigenschappen, door zowel dichtbij als op afstand goed contact te onderhouden.’’

Hoe ervaar je het om ondernemer te zijn?

‘‘Ik vind het prettig om mijn eigen invulling te geven aan dit mooie bedrijf waar je vanaf het eerste moment aan bouwt en dat je ook echt ziet groeien. Zeker in de beginfase gaat dat met vallen en opstaan. Maar elke beslissing, goed of fout was wel mijn eigen besluit.’’

Is er een mooie beleving die je wilt delen over Home Instead Apeldoorn?

‘‘We hebben een klant mogen begeleiden die helaas ongeneeslijk ziek was. Hij was dol op auto’s en bezat zelf meerdere sportauto’s. Met hem zijn we naar De Gallery in Brummen (exclusieve klassiekers) geweest. Na afloop zijn we nog even naar de stalling van zijn eigen auto’s geweest. Een geweldig mooie middag!’’