Planner Ivonne

Planner Ivonne

Terug naar overzicht

Sinds wanneer werk je bij Home Instead?

In 2015 ben ik begonnen als planner. Het bedrijf was toen in opstart en veel kleiner, dus toen had ik verschillende taken. Inmiddels is het flink gegroeid. In het begin was ik de enige planner, nu zijn er 5. We werken samen als een team. Daarnaast zit ik ook in een eigen klantteam. Elke planner heeft 1 klantteam met een CAREGiver coördinator en een klant coördinator. We zitten in dezelfde ruimte zodat we de samenwerking zo efficiënt mogelijk samen kunnen doen. Ik heb een opleiding tot sociaal juridisch medewerker gevolgd met een stuk personeel en arbeid. Ik heb altijd in de zorg gewerkt. Vorig jaar deed ik een opleiding over de arbeidstijdenwet en planning. Er is geen specifieke opleiding voor planner maar je hebt wel een bepaald niveau nodig. Ik merkte gewoon: dit is wat ik leuk vind en goed kan, en zo rol je er toch in. Ik leer altijd bij qua wetgeving en blijf graag up to date.

Wat doe jij tijdens een werkdag bij Home Instead?

In de ochtend begin ik met het doornemen van de mail en zet ik de telefoon aan. Als eerste bekijk ik wat de prioriteiten zijn. Welke ziekmeldingen moeten eerst, wat kan ik in de middag verwerken. Ik krijg mutaties, afmeldingen van klanten of wijzigingen. Deze verwerk ik. Dat kan bijvoorbeeld gaan om minder zorg, extra zorg of een opname in het ziekenhuis. Bij Home Instead werken we met basisroosters en planningen, maar daar kan natuurlijk altijd iets in wijzigen. Dat doe ik dan.

Als er een nieuwe klant is dan zorgen we als planner voor de beste matches op gebied van afstand en rooster, de rest van het team kijkt dan naar wie er qua persoonlijkheid het beste past bij deze klant. Ik houd dan ook altijd rekening met de wensen van de CAREGivers, we willen een mooie werkdag voor ze maken en dit zo goed mogelijk afstemmen. De klant staat voorop, maar de CAREGiver is ook zeker belangrijk. Als er iemand ziek is of er vervanging moet komen voor vakantie doen we dit het liefst binnen het bestaande team, die kennen ze al. Of we matchen iemand uit het flexteam met ervaren medewerkers. Mensen moeten zo min mogelijk verschillende gezichten zien. Je werkt echt samen met het team, samen bedenken we: wie hebben we voor deze klant nodig, wie is geschikt. Daar heb je normaal als planner niets over te zeggen, maar bij Home Instead juist wel.

Je werkt echt samen met het team, samen bedenken we: wie hebben we voor deze klant nodig, wie is geschikt. Daar heb je normaal als planner niets over te zeggen, maar bij Home Instead juist wel.

Het is puzzelwerk. Geen dag is hetzelfde en er komt veel tussendoor. De hele dag probeer ik zo in te richten dat aan het einde van de dag alles rond is. Soms heb ik bereikbare dienst in het weekend of in de avond. Dat is voor als er echt dringende problemen zijn, deze dienst delen we tussen de klant coördinatoren en de planners.

Als planprogramma gebruiken we ONS. Wij plannen het in en de CAREGivers zien hun rooster op de pc maar ook op de app. We hoeven roosters niet door te sturen of bij te houden, lekker modern.

Waar geniet je van tijdens je werk?

Het is fijn als ik een goede match heb kunnen maken met het team. Er was bijvoorbeeld een klant die lang in Frankrijk had gewoond en Frans sprak. We hebben deze klant kunnen matchen aan een Frans sprekende CAREGiver. De familie gaf aan dat de klant hier helemaal van was opgeleefd en veranderd. Dat vind ik leuk om te horen.

Het is een hele sport om het rooster dicht te krijgen, als het lukt dan is het fijn. Je werkt op korte termijn én op lange termijn. Je wil alles zo efficiënt mogelijk doen.

De manier van werken bij Home Instead kende ik nog niet voordat ik er kwam werken. Het is mooi om te horen dat een echtpaar bij elkaar kon blijven door de hulp van Home Instead. We ontlastten de partner en zo konden ze langer thuis wonen. Ook dat we langer dan 10 minuten de tijd hebben voor klanten vind ik fijn. Onze CAREGivers blijven minimaal een uur.

Wat heb je meegemaakt en zal je nooit meer vergeten?

In december was er een Home Instead Sinterklaas bij een klant van ons geweest. Hij was in de laatste fase van zijn leven en kon om allerlei reden zelf geen Sinterklaas vieren. Zijn kleinzoon was bij het bezoek en zo hebben ze samen Sinterklaas kunnen vieren, mét cadeautjes erbij.

Wat doe je naast je werk?

Ik ben moeder van twee jonge kinderen en ben vooral met de kindjes bezig. We gaan samen op vakantie en dagjes weg. Tussendoor sport ik, zoals hardlopen of fitness, of ga ik met vriendinnen een drankje doen in Noord-Limburg, waar ik woon.