Goed werkgeverschap Amsterdam

Terug naar overzicht

De belangrijkste schakel binnen onze organisatie? Dat zijn de medewerkers! Verspreid over het hele land zetten 3.000 medewerkers zich in om het leven van senioren thuis veiliger en comfortabeler te maken. Wij geloven dat succes begint bij goed werkgeverschap en werkplezier. Dat je kunt werken in een fijne omgeving waar in je je gewaardeerd en ondersteund voelt. Maar wat maakt een werkomgeving prettig? En wat is er nodig om als medewerker de juiste waardering en ondersteuning te ontvangen? In de rubriek ‘Onze visie op goed werkgeverschap’ vertellen Franchiseondernemers over hoe zij de verbinding maken en behouden met de medewerkers. Geven zij hun kijk op goed werkgeverschap en lichten ze uit wat de kracht is van persoonlijke en professionele ontwikkeling. 

Werkomgeving

Hoe zou je jullie team van CAREGivers en Supportteammedewerkers in Amsterdam omschrijven?

Direct, duidelijk, Amsterdams, openhartig en eerlijk. Ons team bestaat uit enthousiaste medewerkers die dit werk doen om echt iets te kunnen betekenen voor senioren thuis. 

Hoe zou je de sfeer bij jullie vestiging omschrijving? 

De sfeer is openhartig en eerlijk. We werken hard, uiteraard met voldoende ruimte voor gezelligheid en humor. 

Werkplezier

Wat is de definitie van werkplezier volgens jullie?

Voldoening halen uit de werkzaamheden die je doet. Zeker bij CAREGivers merk je de verbinding met de klant. Wanneer je met kleine stapjes toch iets kunt bereiken. Dat is bijzonder en geeft voldoening. Zonder enthousiaste medewerker kunnen wij de klant geen goede ondersteuning bieden.

Wat maakt jullie vestiging zo leuk om voor te werken?

De veelzijdigheid van de stad zie je terug. Multicultureel. Van hoge flats tot villa’s in Amsterdam Zuid. Juist die diversiteit maakt het werk extra leuk. 

We maken geen onderscheid, bij zowel klanten als medewerkers. Bij ons is iedereen gelijken welkom.

Verbinding

De kracht van verbinding. Waarom is het zo belangrijk om deze met de CAREGivers en Supportteammedewerkers te maken en te behouden? En hoe doen jullie dat?

De kwaliteit van onze zorg thuis staat voorop. Door medewerkers goed te ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden. Ligt er privé een uitdaging met gevolgen voor het werk? Dan proberen we altijd te luisteren en te helpen.

Werken gaat bij ons in samenspraak, we leggen niets op. Nee zeggen, binnen de kaders, kan altijd. Daarnaast organiseren we thema-avonden, borrels, een zomeruitje, een kerstborrel en zoveel mogelijk trainingen. Samenkomen zorgt voor verbinding. 

Wie is de verbindende rol van het Supportteam voor de CAREGiver?

Dat is bij ons de Servicecoördinator. Een combinatie van planning en HR-taken zorgt voor verbinding. Werkinhoudelijk en persoonlijk.

Feedback 

Hoe zorgen jullie ervoor dat de CAREGivers en Supportteammedewerkers medewerker zich gehoord voelen?  

Door de drempel laag te houden, altijd bereikbaar te zijn en eventuele feedback serieus en tijdig op te pakken. 

Op welke manier creëren jullie een veilige omgeving om feedback te geven?

Door de persoonlijk gesprekken tussen Servicecoördinator en CAREGiver. Ook voor klantinhoudelijke vragen is het Supportteam, betrokken en beschikbaar.

Opleiding

De trainingen geven het vertrouwen om vanaf de start zelfverzekerd aan de slag te gaan. Waarom is dit zo belangrijk?

Bij ons leer je deels “on the job” aangevuld met een meerdaagse training gedurende de eerste maanden. Gedurende de training groeit jouw zelfvertrouwen in het werk. Jouw klantervaring helpt je weer te ontwikkelen tijdens de training. Dat betekent vooral dat je zonder zorgervaring bij ons kan komen werken. 

Als organisatie zijn we specialist op het gebied van dementie. Zo bieden we de Alzheimer CARE trainingen aan. Kunnen jullie uitleggen waarom deze training de juiste handvatten biedt aan de CAREGiver om met vertrouwen aan de slag te gaan bij senioren thuis? 

De Alzheimer CARE Trainingen geven inzicht in het gedrag van iemand met dementie. Je leert over de verschillende vormen van dementie. Gaat in op technieken die je als CAREGiver kunt toepassen wanneer je voor een uitdaging komt te staan. Juist het stukje structuur en regelmaat wat je als CAREGiver mag brengen in het leven van de senior is heel waardevol. Een vertrouwd gezicht op een vast tijdstip. Theorie die ervoor zorgt dat de CAREGiver niet alleen weet wat hij of zij kan doen, maar ook de gedachten erachter begrijpt.  

Wil je ook kunnen werken vanuit het hart en écht een verschil kunnen maken voor senioren thuis? Word CAREGiver voor senioren bij jou in de buurt. We vertellen je hier graag meer!

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.