Maak kennis met klantcoördinator Nick Brantjes!

Terug naar overzicht

Benieuwd naar de kracht van onze medewerkers? We geven je graag een kijkje achter de schermen bij onze vestiging, Home Instead Thuisservice Kennemerland. Deze maand vertelt Nick Brantjes over zijn werk als klantcoördinator.

Met een achtergrond in de zorg besloot Nick afgelopen oktober om een andere weg in te slaan. Uit de zorg wilde hij niet maar nieuwsgierig naar wat hij nog meer zou kunnen doen was hij wel. “Voorheen heb ik vooral in ziekenhuizen mogen werken zoals het Rode Kruis ziekenhuis, Noordwest ziekenhuisgroep in Alkmaar en als oncologieverpleegkundige in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis”, vertelt Nick. 

“Tijdens een nachtdienst kwam ik per toeval op de website van Home Instead terecht. Op de website stond een vacature voor klantcoördinator. Een functie die mij direct aansprak! Zodra ik de mogelijkheid had solliciteerde ik bij Home Instead Kennemerland en al gauw mocht ik op gesprek komen.”

 Waarom is Home Instead dé organisatie waar jij voor wil werken?

“Home Instead zorgt ervoor dat senioren langer thuis kunnen blijven wonen op een veilige en verantwoorde manier. Hoe mooi is het dat ik daarbij mag helpen. De juiste CAREGiver zoeken die het beste bij deze dame/heer past.”

Wat sprak je in eerste instantie zo aan, aan deze functie?

“Mede door mijn achtergrond in het ziekenhuis vind ik het belangrijk om in contact te blijven staan met mensen. Deze functie is gedeeltelijk op kantoor én we komen bij de mensen thuis voor de service- en de kwaliteitsgesprekken. Verder voer ik administratieve taken uit op kantoor. Samen met mijn collega’s zoek ik naar de juiste match tussen klant en CAREGiver. Een match die nodig is om zo samen een vertrouwensband te kunnen opbouwen.  

 Hoe ziet een dag in jouw functie er uit?

“Om 08:30 start ik op kantoor in Heemstede. We bespreken de bereikbare dienst en wat hier eventueel uit is gekomen. Samen met de andere klantcoördinatoren nemen we de situaties bij de senioren thuis door. We bespreken nieuwe klanten en overleggen welke CAREGiver hier eventueel bij zou kunnen passen. Daarnaast hebben we als Supportteam contact met verschillende thuiszorgorganisaties om zo de meest optimale zorg voor senioren thuis te kunnen organiseren. Het DOC-team (Dementie Onderzoek- en Casemanagement.) speelt hier bijvoorbeeld ook een belangrijke rol in. Als klantcoördinator houd ik mij ook bezig met de financiële stroming zoals: de WLZ, WMO, mantelzorgondersteuning van het Zilveren Kruis en het particuliere gedeelte. Daarnaast gaan wij bij de mensen thuis langs als de CAREGivers er zijn. Ik heb een coachende rol en ik geef trainingen aan de CAREGivers.”     

 Wat is jouw persoonlijke drijfkracht?

“Ik krijg energie van mijn werk! Wanneer we met elkaar een goede match hebben gemaakt. Als ik bij de klant thuiskom en ik zie wat er nodig is. Wanneer er een goede samenwerking is tussen verschillende partijen zoals: andere thuiszorgorganisaties, familie en Home Instead Thuisservice. 

Maar ook wanneer de klant of de medewerker zich veilig voelt om mij te bellen als ze ergens tegenaan lopen.”

Hoe zou je de sfeer binnen Home Instead Thuisservice Kennemerland omschrijven?

“Ik vind dat er een prettige werksfeer hangt. We hebben een klein maar erg gezellig team. We kunnen alles met elkaar bespreken en we luisteren naar elkaar. Het belangrijkste is de veilige omgeving waarin ik werk.”

Wat maakt jou trots?

“Wat mij trots maakt… is dat door de juiste samenwerking met de CAREGivers wij veilige situaties kunnen creëren. Onze CAREGivers zijn onze oren en ogen bij de klant. Ik wil graag dat de klant en de familie zich veilig bij ons voelen, maar ook dat de CAREGiver zich veilig voelt. Als dit lukt, ben ik trots!”

Wat hoop je binnen Home Instead Thuisservice nog te mogen bereiken?

“Momenteel werk ik hier 5 maanden dus ik leer elke dag nog nieuwe dingen. Wat ik nog hoop te bereiken is dat ik op een gegeven moment grotere trainingen mag gaan geven aan de CAREGivers. Of dat we eventueel trainingen kunnen geven aan familie over Alzheimer/dementie. Dit lijkt me nog heel mooi om te doen.”

 

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.