Maak kennis met klantcoordinator Sabrina Voss

Terug naar overzicht

Benieuwd naar de kracht van onze medewerkers? We geven je graag een kijkje achter de schermen bij onze vestiging, Home Instead Thuisservice Kennemerland. Deze maand vertelt Sabrina Voss over haar werk als klantcoördinator.

Het was tijdens haar zwangerschapsverlof in november 2021 dat Sabrina Voss een vacature voor klantcoördinator voorbij zag komen op sociale media. “De vacature triggerde me enorm. Direct pakte ik de telefoon om mezelf voor te stellen en om meer informatie te verkrijgen over de functie. Een dag later kon ik al op gesprek komen, de klik was er direct! Inmiddels werk ik ruim een half jaar als klantcoördinator. ” Benieuwd naar wat Sabrina zo aansprak in deze functie? Hoe een dag voor haar eruit ziet en wat haar persoonlijke drijfkracht is? Ze vertelt het graag!

Sabrina, wat leuk dat je jouw verhaal wil delen. Sinds 1 maart 2022 ben je klantcoördinator bij Home Instead Thuisservice Kennemerland. Je kwam bij ons terecht via een advertentie op sociale media. Wat was het wat jou zo aansprak aan deze functie?

“Eigenlijk was ik nog niet op zoek naar een nieuwe baan.” Vertelt Sabrina. “Mijn vorige baan had ik al wel opgezegd maar ik genoot van mijn verlof en had geen haast. Ik wilde mezelf de tijd geven om uit te zoeken wat ik graag zou willen. Één ding wist ik zeker en dat is dat een zorg gerelateerde baan goed bij me past. Met een achtergrond als zorgcoördinator stond ik zelf aan het bed. Tevens voerde ik overkoepelende taken uit zoals het bewaken en verbeteren van de kwaliteit en het optimaliseren van verschillende processen. Daarnaast heb ik ook in de wijkzorg gewerkt. Door mijn achtergrond weet ik wat er speelt bij senioren thuis, waar de verbeterpunten liggen maar ook hoe mooi dit stukje zorg is in de eigen omgeving. Toen ik de vacature onder ogen kreeg en de visie van Home Instead las voelde ik mij direct aangesproken. De tijd die geboden wordt. Het feit dat we minimaal 1 uur bij de senior thuis zijn. Het vaste gezicht van de CAREGiver. Dat komt echt de kwaliteit van de ondersteuning ten goede. Mensgericht in plaats van taakgericht waarbij er ruimte is om samen een band op te bouwen. Binnen ons team heeft iedereen zijn eigen functie waarbij we samen ons best doen om senioren zo lang mogelijk thuis te kunnen laten wonen. Op een veilige en prettige manier. Ik kan me volledig focussen op mijn werk op kantoor, sta in nauw contact met de CAREGivers maar sta zelf niet meer aan het bed. Juist die duidelijke taakverdeling binnen de organisatie vind ik prettig. Zo kan ook de CAREGiver de volledige focus leggen op de senior thuis.”

Kun je een dag in jouw functie omschrijven Sabrina?

“We starten ’s ochtends met het Supportteam de dag op. We bespreken wat er speelt. Het eerste half uur zit ik vaak aan de telefoon om de hoognodige zaken direct op te pakken. Wanneer ik de dag niet bij het Supportteam start kan het goed zijn dat ik bijvoorbeeld de dag begin met een kwaliteitsgesprek. Ik beantwoord veel mail en bekijk of er nieuwe aanvragen zijn binnengekomen. Geen dag is het hetzelfde. 

In tegenstelling tot veel andere thuiszorgorganisaties regelen wij de indicatieprocedure intern. We monitoren de procedure en zijn dossierhouder. Als klantcoordinator verzorg je ook een deel van de CAREGiver trainingen. Je weet nooit hoe de dag loopt. Zijn er ziekmeldingen, wijzigingen of knelpunten waar we tijdig op moeten anticiperen? Daarnaast kunnen klanten, CAREGivers en het zorgnetwerk 24/7 bij het Supportteam terecht met vragen.”

Wat is jouw persoonlijke drijfkracht?

“Inmiddels werk ik ruim 20 jaar in de zorg en ik vind het heerlijk! Het is mijn drijfkracht om senioren zo lang mogelijk in hun eigen vertrouwde thuisomgeving te kunnen laten wonen. Waarbij we naast de senior ook de mantelzorger en familie ontzorgen. Mijn moeder zij tegen mij als klein meisje al ‘Sabrina, jij gaat de zorg in!’ Ze zag hoe zorgzaam ik was en dat ik het me enorm aantrok als er bijvoorbeeld een vriendinnetje ziek was. Het heeft altijd in me gezeten en mijn moeder heeft helemaal gelijk gehad. In de zorg ben ik op mijn plek!”

Hoe zou je de sfeer binnen Home Instead Thuisservice Kennemerland omschrijven?

“Ons team is zeer collegiaal, positief, zelfstandig en gedreven. We zijn flexibel en dat is ook nodig omdat we snel moeten kunnen schakelen. Ik vind het mooi om te zien dat er altijd ruimte is voor vernieuwing en verandering. Op kantoor zitten we dicht bij elkaar, de lijnen zijn (ook letterlijk) kort zodat we van elkaar weten wat er speelt.”

Wat maakt jou trots?

“De tevreden klanten en CAREGivers. Dat je echt van meerwaarde hebt kunnen zijn ook wanneer de omstandigheden uitdagender zijn. Onlangs was er bijvoorbeeld een klant waarbij de zorg vastliep. De familie zag door de bomen het bos niet meer. Als klantcoördinator netwerk je veel en dat maakt dat je soms net wat eerder op de hoogte bent van bepaalde initiatieven. Zo kon ik in dit geval de familie adviseren om met een pilot van het ministerie van volksgezondheid aan de slag te gaan. Dat is gelukt! Waardoor ik niet alleen de senior maar ook de CAREGiver en de mantelzorgers heb kunnen ondersteunen.”

Wat hoop je binnen Home Instead Thuisservice nog te mogen bereiken?

“Eigenlijk zie ik deze dromen meer op teamniveau. Dat we de kwaliteit van onze dienstverlening nog verder kunnen optimaliseren. Waarbij we blijven groeien en zo nog meer senioren thuis mogen bijstaan in de thuissituatie.”

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.