Maak kennis met servicecoördinator Romina Rossi

Terug naar overzicht

Maak kennis met servicecoördinator Romina Rossi!


Benieuwd naar de kracht van onze medewerkers? We geven je graag een kijkje achter de schermen bij onze vestiging, Home Instead Thuisservice Kennemerland. Deze maand vertelt Romina Rossi over haar werk als servicecoördinator. 

Je werkt in het Supportteam van Home Instead Thuisservice Kennemerland.  Hoe en wanneer ben je hier terecht gekomen? 
“Via mijn collega Sandy van Bakel ben ik hier terecht gekomen. Zelf heb ik twintig jaar bij het Rode Kruis gewerkt waarvan 10 jaar met Sandy. Al een tijdje speelde ik met de gedachten om iets anders te gaan doen. Sandy had de overstap naar Home Instead gemaakt en attendeerde mij: “Er komt hier een leuke functie vrij, misschien is het iets voor jou?”. Na de sollicitatieprocedure startte ik in augustus 2021 als servicecoördinator. 

Waarom is Home Instead dé organisatie waar jij voor wil werken?
Ik wilde weer meer contact met senioren. In mijn vorige baan heb ik dit ook veel gehad. Door veranderingen binnen de vorige organisatie waarvoor ik werkte kwam dit te vervallen. Ik miste dit contact en was mede daarom opzoek naar een nieuwe uitdaging. Bij Home Instead Thuisservice Kennemerland heb ik dit contact weer. Het geeft me ontzettend veel voldoening om onderdeel te zijn van ons team. Samen zorgen we ervoor dat senioren zo lang mogelijk, op een comfortabele, manier thuis kunnen blijven wonen. Een fijne oude dag, dat is zo belangrijk.

Wat sprak je in eerste instantie zo aan, aan deze functie?
“De diversiteit van de functie! Het team Servicecoördinatoren bestaat inmiddels uit 5 Servicecoördinatoren, met 2 vaste hoofdplanners. Het was mijn wens om mij meer te richten op andere taken dan de planning. Naast de facturatie, sociale media, het up-to-date houden van de systemen, vind ik het leuk om mijn collega’s binnen het supportteam te ondersteunen waar nodig en ben ik mij meer gaan richten op financiële zaken binnen Home Instead Kennemerland. Eigenlijk ben ik een vliegende keep en dat vind ik heel leuk!”


Hoe ziet een dag in jouw functie er uit?
Geen dag is hetzelfde bij ons op kantoor. Naast mijn vaste takenzijn mijn werkzaamheden afhankelijk van wat er per telefoon of e-mail binnenkomt of wat mijn collega’s aan mij vragen.

Wat is jouw persoonlijke drijfkracht?
“Het geeft me een boost wanneer alles gesmeerd verloopt en het proces onder controle is. Dat doe ik natuurlijk niet alleen. Het stukje organisatie neem ik graag op me maar uiteindelijk doen we het als team.”

Hoe zou je de sfeer binnen Home Instead Thuisservice Kennemerland omschrijven?
“We zijn een hecht team. Waar nodig helpen we elkaar. Wanneer het druk is weten we dat we op elkaar kunnen terugvallen. Dat is fijn en maakt dat je je niet alleen voelt. Ook voor advies kan ik altijd bij mijn collega’s aankloppen. Als servicecoördinator heb ik geen verpleegkundige achtergrond mijn collega klantcoördinatoren hebben dat wel. Heb ik vragen dan kan ik altijd om hun inbreng of visie vragen.”

Wat hoop je binnen Home Instead Thuisservice nog te mogen bereiken?
“Ik zit hier eigenlijk helemaal op m’n plek! Zoals het nu gaat ben ik super tevreden. Er zijn nu voldoende uitdagingen en mijn functie is zo divers! Door de diversiteit blijft de functie ook interessant.”

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.