Directeur Angelino Martens van Home Instead Zwolle en Apeldoorn

Terug naar overzicht

Zwolle – Op 1 november 2020 start Angelino Martens een Home Instead Thuisservice in de regio Zwolle. “Bijna vier jaar geleden opende ik mijn eerste vestiging in Apeldoorn. De vraag in de regio Zwolle groeit en daarom ben ik een tweede vestiging gestart. Een unieke formule van niet-medische zorg op maat met een team van zorgverleners ofwel CAREGivers die zorg geven die je ook voor je ouders wilt.?

Onze CAREGivers, bieden gezelschap, hulp in & om huis en persoonlijke verzorging. Afgestemd op de persoonlijke behoefte en individuele wensen van de klant in zijn of haar omgeving. Daarnaast bieden we ook begeleiding bij dementie en chronische aandoeningen en intensieve ondersteuning in de laatste levensfase.”

“Tijdens de zoektocht naar zorg voor mijn ouders kwam ik terecht bij Home Instead. Een particuliere thuiszorgorganisatie voor senioren, die niet medische zorg en ondersteuning op maat levert.” Na bijna 20 jaar in verschillende functies bij de Rabobank te hebben gewerkt, speelde Angelino al langer met het idee om zelf een bedrijf te starten. “Een bedrijf waar ik trots op ben met waarden waar ik achter sta: professioneel, transparant, korte lijnen en met een warm hart voor onze klanten.”

Ondersteuning budgettering en vergoedingen

Home Instead zorgt ervoor dat senioren zo lang mogelijk zelfstandig, gezond en onafhankelijk in hun vertrouwde thuisomgeving blijven wonen. De zorgvraag stijgt de komende jaren. Angelino: “Onze manier van zorgverlening past bij de individualistische samenleving en de wens om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen. Wij leveren zorg die varieert van een uur per week, een paar uur per dag tot zelfs 24-uurs zorg. Dat betalen klanten uit eigen middelen of ze krijgen een vergoeding vanuit de reguliere zorg. Bijvoorbeeld rechtstreeks via de Wlz (Wet langdurige zorg), die vanuit het zorgkantoor wordt vergoed. Of via PGB (Persoons Gebonden Budget). We kijken samen met de klant wat mogelijk is.”

24/7 bereikbaar

“We zijn 24/7 bereikbaar en proberen binnen een paar uur de zorg te leveren die nodig is. Vanuit het supportteam wordt gekeken wat de zorgvraag is en welke CAREGiver het beste bij de cliënt past. Naast zorg voor de cliënt, kan extra hulp ook bijvoorbeeld de partner, kinderen en/of mantelzorger ontlasten. Hulp kan bestaan uit emotionele en praktische ondersteuning, een wandeling, boodschappen doen of koken. Maar ook persoonlijke verzorging zoals aankleden, douchen en licht huishoudelijk werk. Na de eerste dienst bellen we met de cliënt of de contactpersoon en met onze medewerker. De cliënt heeft altijd de mogelijkheid om te wisselen van CAREGiver en dat is uniek in het zorglandschap. Het is zo belangrijk dat er een klik is, want dan kan de beste zorg worden geleverd.”

Samenwerking andere zorgverleners

“Je hebt andere zorgverleners nodig om de beste zorg te leveren. We werken nauw samen met huisartsen, casemanagers dementie en met andere thuiszorgorganisaties. Maar ook met mantelzorgmakelaars, die bijvoorbeeld indicaties aanvragen of helpen bij het vinden van aanvullende zorg. Onze klanten zijn tevreden. Dat koppelen ze rechtstreeks terug, maar zie je ook aan de reviews op Zorgkaart Nederland. We scoren gemiddeld een 9,5. In deze onafhankelijke reviews krijgen we complimenten als deskundig, betrouwbaar, pro-actief en een fantastische organisatie die open communiceert. Dat maakt me enorm blij.”

CAREGiver met hart voor de zorg

“In Apeldoorn werk ik met een supportteam op kantoor en meer dan 50 CAREGivers bij klanten. Voor Zwolle ben ik op zoek naar nieuwe CAREGivers. Belangrijk is, dat er een fijne klik is. Verder is flexibiliteit, maar ook inzetbaarheid bij verschillende zorgvragen en cliënten belangrijk. Een opleiding is niet nodig, maar wel mensenkennis en een hart voor de zorg. Ik heb veel 50-plussers in dienst met de nodige levenservaring, die tijd en ruimte hebben om dit werk te doen. Als je bij ons start, krijg je een basistraining van twee dagdelen. Verder volg je jaarlijks een reanimatietraining en bieden we de training Persoonlijke Verzorging aan. We organiseren zelf de oriëntatie- en gevorderdentraining dementie: Alzheimer CARE. Daarmee creëren we ook voor mensen met dementie oplossingen thuis.”

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.