Uitgelicht: Home Instead Thuisservice Meerlanden-Bollenstreek

Terug naar overzicht

Wist je dat Home Instead Thuisservice 42 vestigingen heeft met ruim 2.200 CAREGivers? Iedere vestiging met een eigen achtergrond en verhaal. Deze maand vertelt franchiseondernemer Gerard Bakker alles over Home Instead Thuisservice Meerlanden-Bollenstreek. Want wat is de drijfkracht van het team en hoe weten zij een verschil te maken in de wereld van ouderenzorg? 


Met welke gedachten ben je de vestiging gestart?

“Jarenlang ben ik in loondienst werkzaam geweest in de (financiële) dienstverlening en heb ik altijd de droom gehad van een eigen bedrijf”, vertelt Gerard. “In 2017 kon ik dat realiseren met de start van Home Instead Amstelland. Mijn doel was om een toonaangevend bedrijf te bouwen, geliefd bij klanten en medewerkers. Dat ging vanaf de start zo goed dat het een logische beslissing was onze vleugels verder uit te slaan naar een aanpalend gebied, waar onze mooie dienstverlening nog redelijk onbekend was en dat was in de Haarlemmermeer en Bollenstreek. Ook daar merken we dezelfde positieve reacties op ons bedrijf, op onze dienstverlening en op onze mensen en daar ben ik heel trots op!”


Wat is jullie drijfkracht als team?

“Samen doen we er alles aan om senioren zo lang mogelijk thuis te kunnen laten wonen op een comfortabele en veilige manier. Het allerbelangrijkste is de betrokkenheid van iedereen bij onze doelgroep: kwetsbare senioren, vaak met een vorm van dementie. Het valt mij telkens weer op hoe gedreven en gemotiveerd iedereen is om het de klant naar de zin te maken. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid. Juist die waardering geeft ons als team veel motivatie in onze dagelijkse werkzaamheden. Een spiraal van positiviteit!”


Hoe maken jullie het verschil in de wereld van ouderenzorg?

“Bij ons gaat het om u. Dat begint al bij de eerste kennismaking. Met wie hebben we te maken? Waar komt iemand vandaan? Welke wensen heeft iemand? Wat is iemands karakter, hobby’s of liefhebberijen? Kortom, wat is iemands levensverhaal? Aan de hand daarvan zoekt onze klantcoördinator naar de juiste match. Een CAREGiver met dezelfde interesses of met een achtergrond die aansluit op het levensverhaal van de senior. Vervolgens bekijken we samen op welke momenten en tijden onze ondersteuning het meest gewenst is en zo passen we ons helemaal aan op de wensen van de klant.”

 

Het typische van Meerlanden-Bollenstreek, zie je dat ook terug in de vestiging? 

“Jazeker. Zowel in Haarlemmermeer als in de Bollenstreek heerst een sterke no-nonsens sfeer. Heel direct gezegd: mouwen opstropen en aan de slag, waarbij aandacht en tijd voor de senior centraal staan. We lopen graag een stapje harder om zaken vlot en direct te regelen. Op deze manier kunnen we snel schakelen en zijn we in staat om op korte termijn ondersteuning te bieden of op te schalen wanneer dit nodig is.”

 

Hoe ervaar je het om ondernemer te zijn?

“Het allermooiste is om het bedrijf te zien groeien doordat de basis klopt. Tevreden klanten en medewerkers zorgen voor groeiende bekendheid. Deze naamsbekendheid leidt weer tot nieuwe tevreden klanten enzovoort. In vorige banen en in mijn studie heb ik geleerd dat de beste reclame mond-tot-mondreclame is en dat zie ik nu dagelijks in praktijk gebracht bij ons mooie bedrijf.”

 

Is er een bijzondere anekdote of gebeurtenis die je willen delen over of vanuit Home Instead Meerlanden-Bollenstreek?

“Wat ikzelf heel bijzonder vind is dat onze eerste verwijzing afkomstig was van een zorgprofessional, die nu als klantcoördinator bij ons werkt. Zij heeft de overstap gemaakt omdat ze ziet hoe waardevol ons werk is.”

 

Ben je benieuwd naar andere vestigingen van Home Instead Thuisservice?
Iedere maand stellen we graag een vestiging aan je voor! Lees hier bijvoorbeeld de verhalen van onze vestigingen in Den HaagAmsterdam of Apeldoorn.

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.