Angelino Martens

Terug naar overzicht

“Professionele thuiszorg op maat met een warm hart voor onze cliënten”

“Tijdens de zoektocht naar zorg voor mijn ouders kwam ik terecht bij Home Instead. Een particuliere thuiszorgorganisatie voor senioren, die niet medische zorg en ondersteuning op maat levert.” Na bijna 20 jaar in verschillende functies bij de Rabobank te hebben gewerkt, speelde directeur Angelino Martens al langer met het idee om zelf een bedrijf te starten. Drie jaar geleden zette hij die stap. “Inmiddels run ik Home Instead Apeldoorn: een van de 37 vestigingen in Nederland. Een bedrijf waar ik trots op ben met waarden waar ik achter sta: professioneel, transparant, korte lijnen en met een warm hart voor onze klanten.”

“In korte tijd ben ik gegroeid naar ruim 40 medewerkers. Naast een gedreven supportteam op kantoor, zijn dat ook de thuiszorgmedewerkers ofwel CAREGivers bij de cliënten thuis. Wekelijks neem ik nieuwe CAREGivers aan. Waar ik op let? Of er een fijne klik is en of ik hem/haar naar mijn ouders zou sturen. Verder is flexibiliteit belangrijk en inzetbaarheid bij verschillende zorgvragen en cliënten. Een opleiding is niet nodig, maar wel mensenkennis en een hart voor de zorg. Ik heb bijvoorbeeld veel 50-plussers in dienst met de nodige levenservaring, die tijd en ruimte hebben om dit werk te doen. Als je bij ons start, krijg je een basistraining van twee dagdelen. Verder volg je jaarlijks een reanimatietraining en een training palliatieve zorg. In samenwerking met ROC Aventus, organiseren we de training Persoonlijke Verzorging. Daarnaast organiseren we zelf de oriëntatie- en gevorderdentraining dementie: Alzheimer CARE. De CAREGiver geeft aan op welk gebied ze zorg wil geven en zich wil ontwikkelen.”

24/7 bereikbaar

“We zijn 24/7 bereikbaar en proberen binnen een paar uur de zorg te leveren die nodig is. Vanuit het supportteam wordt gekeken wat de zorgvraag is en we zoeken daar de passende CAREGiver(s) bij. De vragen verschillen. Naast zorg voor de cliënt, kan extra hulp ook bijvoorbeeld de partner, kinderen en/of mantelzorger ontlasten. Hulp kan bestaan uit emotionele en praktische ondersteuning, een wandeling, boodschappen doen of koken. Maar ook persoonlijke verzorging zoals aankleden, douchen en licht huishoudelijk werk. Na de eerste dienst bellen we met de klant of de contactpersoon en met onze medewerker. De cliënt heeft altijd de mogelijkheid om te wisselen van CAREGiver en dat is uniek in het zorglandschap. Het is zo belangrijk dat er een klik is, want alleen dan kan er een vertrouwelijke band worden opgebouwd. Dan kan de beste zorg worden geleverd.”

Ondersteuning budgettering en vergoedingen

De zorgvraag gaat de komende jaren stijgen. Onze manier van zorgverlening past bij de individualistische samenleving én de wens om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen. Wij leveren zorg die varieert van een uur per week, een paar uur per dag tot langere tijd. Maar ook 24-uurs zorg. Dat betalen klanten uit eigen middelen of ze krijgen een vergoeding vanuit de gecontracteerde zorg. Bijvoorbeeld wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) of de wlz (Wet langdurige zorg), die vanuit het zorgkantoor of gemeente wordt vergoed. We ondersteunen met de budgettering en de invulling van de zorg. Overigens ook als er een PGB (Persoons Gebonden Budget) is.”

Samenwerking andere zorgverleners

“Je hebt elkaar nodig om een combinatie van de beste zorg te leveren. We werken nauw samen met andere zorgverleners. Zoals huisartsen, de casemanagers dementie en met andere thuiszorgorganisaties. Maar ook met mantelzorgmakelaars, die de indicaties aanvragen, of helpen bij het vinden van aanvullende zorg. Klanten zijn tevreden. Dat koppelen ze rechtstreeks aan ons terug, maar zie je ook aan de reviews op Zorgkaart Nederland. We scoren gemiddeld een 9,5. In deze onafhankelijke reviews krijgen we complimenten als deskundig, betrouwbaar, pro-actief en een fantastische organisatie die open communiceert. Dat maakt me enorm blij.”

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.