Jeanet Hendriks

Terug naar overzicht

Servicecoördinator en planner Jeanet Hendriks

“Als je goed kijkt zie je wat de ander nodig heeft”

Met ruim 37 jaar ervaring als ziekenverzorgende, leidinggevende en personeelsplanner in een verpleeghuis, werd het tijd voor een volgende stap. Jeanet Hendriks werkt sinds deze zomer als servicecoördinator en planner bij Home Instead Apeldoorn. “Een fijne en warme organisatie met fantastische collega’s. Op dit moment maak ik de planning voor de komende maand. De vakanties gaan beginnen, maar natuurlijk blijft de zorgvraag doorgaan en is het essentieel dat de juiste CAREGiver bij onze klant komt.”

“We kijken zorgvuldig naar een goede match tussen beiden. Het vertrouwen dat de CAREGiver met de klant opbouwt en andersom is essentieel. Home Instead maakt in samenwerking met andere zorgverleners mogelijk, dat iemand zo lang mogelijk thuis kan blijven wonen. Na overleg plan ik de zorg in die nodig is. Daarbij houd ik rekening met de klant, maar ook bijvoorbeeld wat draagbaar is voor de mantelzorger. Als blijkt dat er meer zorg nodig is, dan kan het aantal uren ten allen tijden worden opgeschaald en zelfs 24/7. Qua planning is voor mij niet snel iets te complex, er is altijd wel een oplossing te vinden.”

Werk en privé in balans

“Wat heb jij nodig om lekker te kunnen werken en wat kan ik daaraan bijdragen, is vaak mijn vraag. Belangrijk is dat de werk-privé balans van de CAREGiver goed is. Het is zo’n loyale en gemotiveerde groep, die altijd bereid zijn voor elkaar in te vallen. In overleg maak ik de werkroute waar ze die dag of week zijn. Voor de CAREGivers is er een ruim aanbod aan cursussen en trainingen. Vorige week heb ik meegekeken bij de cursus persoonlijke verzorging. Vanuit mijn praktijkervaring, heb ik het een en ander aan kunnen vullen.”

Fijne werksfeer grootste drijfveer

Na haar opleiding ziekenverzorgende volgde Jeanet nog verschillende zorgmanagement middenkader opleidingen. “Ik heb bij verschillende verzorgingshuizen gewerkt. Bij mijn laatste werkgever zelfs 30 jaar. Toch wilde ik nog een keer de stap zetten om te ervaren hoe het bij een andere organisatie gaat. Een fijne werksfeer is mijn grootste drijfveer en die is er bij Home Instead Apeldoorn. Toen ik hier kwam, was ik verbaasd hoeveel er mogelijk was om iemand langer thuis te laten wonen. Tal van instanties ondersteunen daarbij en verschillende vergoedingen kunnen aangevraagd worden. Niets gaat boven de vertrouwde omgeving thuis.”

Laagdrempelige zorg

“Home Instead is laagdrempelig en we schakelen snel. Vraag je zorg aan, dan is dat vaak nog dezelfde dag geregeld. In mijn vorige baan was ik de vraagbaak, nu moet ik even schakelen omdat ik nieuw ben. Maar ik leer snel en heb fantastische back up van Ellen: service- en klant coördinator en mijn directe collega. Maar ik kan ook altijd terecht bij de rest van het supportteam. Geen vraag is hun te veel. Ik zit zo goed op mijn plek.”

De verbinder

Lachend: “Mijn oud-collega’s noemden me de verbinder. Ik kende iedereen bij naam en je kon altijd bij me terecht voor een luisterend oor. Uiteindelijk is verbinding met elkaar, voor ieder contact dat je als mens hebt belangrijk. En in de zorg is het essentieel. Daarmee maak je het verschil. Als iemand onrustig is kan je vaak met de juiste aanraking of door wat je zegt, alle spanning zien wegvloeien. Dat is zo mooi om te zien. Je beweegt mee in de leefwereld van de ander. Als je goed kijkt, dan zie je wat hij of zij nodig heeft. De basisbehoefte van ieder mens is ten diepste gezien en gehoord worden.”




Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.