Bijeenkomst Zorgmarketing Platform was een groot succes!

Terug naar overzicht

Home Instead Thuisservice is opgericht vanuit de visie dat ouderenzorg anders moet en anders kan. Dit lukt door als organisatie anders te denken, anders te zijn en tegen de stroom in te gaan.

Bijeenkomst Zorgmarketing Platform was een groot succes!

De drijfveren van Home Instead zijn betrokkenheid bij en aandacht voor senioren. Zodat senioren zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen, op een manier die aansluit op de wensen en behoeften van zowel de senior als de familie.

Een 9+ klantbeleving door anders denken en doen

Initiatiefnemer en directeur van Home Instead Nederland, Eric Kindt heeft afgelopen donderdag zorgprofessionals meegenomen in het ontstaan, de positionering, de visie, de aanpak en de visie op ondernemen van Home Instead. Marketeer Birte van der Zwan vulde Eric aan door ‘het anders denken en doen’ te vertalen naar de visie op marketing.

Kennis delen met andere zorgprofessionals

Ons doel hierbij? We willen zorgprofessionals meenemen in de denk- en werkwijze van Home Instead. Kennis kun je volgens ons namelijk vermenigvuldigen door het te delen.

Vanuit onze missie: ‘Wij helpen mensen gelukkiger ouder te worden met aandacht en begrip van een vertrouwd gezicht, juist wanneer het thuis niet meer vanzelf gaat’ maken we het verschil binnen de begeleiding van senioren thuis.

Tot deze missie zijn we uiteraard niet zomaar gekomen daar schuilt een visie achter die we vanuit Home Instead graag delen, ter inspiratie. Thuiszorg moet anders en kan ook anders, met een aanpak die in onze sector onderscheidend en bijzonder is.

De focus ligt op dienstverlening en niet op zorgverlening

We stellen de klant centraal en mogen samenwerken met medewerkers die zich ontwikkeld hebben tot ambassadeurs en die werken vanuit hun hart. Bij Home Instead ligt de focus op dienstverlening en niet op zorgverlening. En we zien onze klanten als mensen waarbij wij als Home Instead te gast mogen zijn.

Marketing vanuit drie invalshoeken

De kracht binnen de zorg begint volgens ons intern, bij tevreden medewerkers die kunnen doen waar zij goed in zijn op een manier die bij hun past. Hoe vertaal je dit verhaal op een aantrekkelijke manier voor (toekomstige) klanten/familie en medewerkers? Wij deelden onze kijk op marketing vanuit drie invalshoeken; als franchiseorganisatie, als consumenten- en werknemersmerk en vanuit branding & marketing. Na het uitwisselen van kennis en ervaring met het publiek sloten we als laatste sprekers deze interessante bijeenkomst af.

Graag willen we alle andere sprekers bedanken: Astrid Sira en Jochem Dijs over De Hartekampgroep en Angelique Groot over Ziekenhuis Gelderse Vallei voor hun inspirerende en leerzame presentaties.

En natuurlijk ook alle zorgprofessionals die met volle enthousiasme hebben deelgenomen aan deze succesvolle bijeenkomst!

De presentaties kun je binnenkort hier vinden.