Tevreden klanten door persoonlijke aandacht bij Home Instead Thuisservice

Klanttevredenheid

Klanten en mantelzorgers waarderen de dienstverlening van Home Instead Thuisservice met een 8.8. Mantelzorgers voelen zich ondersteund in de zorg voor hun naaste en de wens om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen wordt gerealiseerd. Maar liefst 98% beveelt de organisatie aan. De cijfers zijn gebaseerd op een jaarlijks onderzoek dat is uitgevoerd door feedbackonderzoeksbureau Starred bij 1.587 klanten en mantelzorgers.

Inzicht in de ervaringen en behoeften van klanten en hun betrokken mantelzorgers is voor de organisatie essentieel voor een goede dienstverlening. In de tijd dat mantelzorgers nog meer druk ervaren door de gevolgen van COVID-19, heeft Home Instead alles in werking gesteld om de zorg voor senioren thuis te continueren.

Tevreden klanten door vertrouwde medewerkers

De medewerkers krijgen een dikke 9! De punctualiteit, betrouwbaarheid en oprechte interesse van de vertrouwde medewerkers worden als zeer waardevol ervaren door klanten en mantelzorgers. Een goede persoonlijke match en inspraak op het tijdstip van zorg zijn hooggewaardeerde onderdelen van de dienstverlening. 

“Als thuiszorgorganisatie zijn jullie zeer betrokken bij de klant, diens familie en mantelzorgers. Het supportteam is in staat om zeer snel te schakelen en te communiceren, dit werkt uitstekend. Ook de CAREGivers zijn zeer betrokken en luisteren goed naar de wens van de klant. Zij zorgen ervoor dat ik, als dochter en mantelzorger, mijn vader met een gerust hart aan hen toevertrouw.”

Quote van een mantelzorger

Klanten en hun betrokken mantelzorgers ervaren dat medewerkers oprechte aandacht geven en werken vanuit hun hart. “Mantelzorgen is een zware taak, er wordt heel veel van je gevraagd. Uit de ervaringen van mantelzorgers blijkt dat wij hen kunnen ondersteunen, waardoor zij even ontlast worden en we samen invulling geven aan de wens van de senior om zo lang mogelijk thuis te wonen”, zegt Otto Mak, directeur Home Instead Nederland.

Persoonlijke aandacht

In het hele onderzoek valt op dat het rekening houden met de wensen en behoeften van klanten en de mantelzorgers een belangrijke waarde is. De persoonlijke aandacht van medewerkers voor senioren wordt hoog gewaardeerd. Daarnaast is de ondersteuning door medewerkers uit het supportteam aan mantelzorgers een belangrijke drijfveer voor de klanttevredenheid. Reacties van mantelzorgers over een kundig, snel en duidelijk advies om de zorg thuis zo goed mogelijk te organiseren bevestigt het signaal dat het vinden van passende zorg enorm ingewikkeld kan zijn.

REALISATIE WEBSITE ANEKIO