Betrokken medewerkers bij Home Instead Thuisservice

Terug naar overzicht

‘Home Instead is een betrokken werkgever’

Met een 8.4 waarderen de medewerkers de werkbeleving bij Home Instead Thuisservice. En 94% van hen beveelt de thuiszorgorganisatie aan als werkgever bij vrienden en bekenden.

Deze klinkende cijfers komen naar voren uit het jaarlijkse medewerker onderzoek dat is uitgevoerd door feedbackonderzoeksbureau Starred. Bijna 1.900 medewerkers geven de organisatie een gemiddelde eNPS (employee Net Promotor Score) van +46. Dat is fors hoger dan het branchegemiddelde van +15 in de sector Zorg & Welzijn. Wat maakt het dat de medewerkers bij Home Instead een zoveel hogere tevredenheid ervaren?

Medewerkers voelen zich gewaardeerd door zowel de organisatie, de klanten en de mantelzorgers. Waarbij zij voldoende ondersteuning ervaren vanuit de werkgever. Bovendien halen zij voldoening uit het werk, mede omdat zij het gevoel hebben dat het werk grote impact heeft. Van de medewerkers ervaart 94% echt een verschil te kunnen maken in het leven van senioren.

Trotse medewerkers

De medewerkers herkennen zich in de kernwaarden en de visie van de organisatie, die goed aansluiten bij hun eigen intrinsieke motivatie. Medewerkers vinden Home Instead een betrouwbare organisatie (92%), die hen motiveert om met betrokkenheid en vanuit het hart dagelijks senioren te ondersteunen. Ondersteuning met persoonlijke aandacht van vaste en vertrouwde medewerkers zijn de pijlers voor de zorg thuis bij Home Instead. De medewerkers ervaren dat zij voldoende aandacht (93%) kunnen geven aan de klanten. En zijn gesteld op de juiste match met de vaste klanten. Medewerkers zijn dan ook trots (91%) om te werken voor Home Instead.

Persoonlijke benadering van de werkgever

“Medewerkers vinden voldoening in hun werk. En ervaren daarbij de tijd en de ruimte om met alle aandacht de persoonsgerichte begeleiding en verzorging aan senioren thuis te bieden. Dit doen zij met grote persoonlijke betrokkenheid bij de dienstverlening aan klanten en bij de missie van Home Instead. Daar word ik ontzettend blij van, omdat betrokken medewerkers absoluut de succesfactor zijn voor professionele en persoonlijke dienstverlening,“ Otto Mak, Directeur Home Instead Nederland.
En dat is wederzijds. De medewerkers ervaren dat zij zichzelf kunnen zijn (92%) in een werkomgeving die zij als prettig (90%) beoordelen. Zij ervaren een werkgever die betrokken is bij haar medewerkers.

“De aandacht voor mij als medewerker is zeer betrokken en belangstellend. Geen vraag is te gek. Je kunt altijd bellen of app-en. Ze zijn dag en nacht te bereiken.”

Quote medewerker uit onderzoek

 

Ook CAREGiver worden bij Home Instead Thuisservice?
Zoek een vestiging bij jou in de buurt en solliciteer!