Met een klein team maken we het verschil - Home Instead Leiden & Alphen a/d Rijn

Terug naar overzicht

Wist je dat Home Instead Thuisservice 44 vestigingen heeft met ruim 2.300 CAREGivers? Iedere vestiging met een eigen achtergrond en verhaal. Deze maand vertellen franchiseondernemers Lilian Smit en Rien van Leeuwen alles over Home Instead Thuisservice Leiden en Home Instead Thuisservice Alphen aan den Rijn. Samen runnen zij met het Supportteam twee vestigingen! Benieuwd hoe zij dit doen, wat hun drijfkracht is en hoe zij een verschil maken bij senioren thuis? Ze vertellen het je graag!

Lilian en Rien, wat leuk dat jullie meer willen vertellen over jullie ervaring als franchiseondernemers. Even terug in de tijd: Met welke gedachten zijn jullie destijds de vestiging gestart?

Beiden waren we direct gecharmeerd van het concept van Home Instead. Ouderenzorg moet en kan beter. Dat weet Lilian als geen ander. Haar hele werkbare leven is zij actief in de zorg. Van dichtbij zag zij dat de zorg thuis beter kan. Met onze dienstverlening werken wij persoonsgericht in plaats van de focus te leggen op de taak. Het is zo fijn om te zien dat de klant dit ook waardeert en het welzijn van de senior op deze manier wordt vergroot.

Wat is jullie drijfkracht?

Iedere dag werken we hard om ondersteuning te geven bij senioren thuis. Door de juiste match te maken en een vertrouwensband op te bouwen merk je dat er een bijzondere relatie ontstaat tussen klant en CAREGiver. Het is maatwerk. Niet alleen om de match te vinden. We denken ook mee met de mantelzorger en bepalen met elkaar wanneer en door wie de ondersteuning op welk tijdstip plaatsvindt. De dankbaarheid van de klanten is groot en dit is waar we het met elkaar voor doen. 

Hoe maken jullie het verschil in de wereld van ouderenzorg?

Juist door de focus te leggen op het opbouwen van een relatie met de klant maken we het verschil. Bij ons hoeft de klant geen uren te wachten en is het bekend wanneer de CAREGiver komt. Wanneer de CAREGiver bij de senior is, kunnen we oprechte aandacht geven aan de wensen van de senior. Het is voor ons is het vanzelfsprekend dat er een vast gezicht komt op een vast tijdstip.

Het typische van Leiden en Alphen, zie je dat ook terug in de vestigingen? De werkwijze of de sfeer intern?

Het is leuk om te zien dat er een verschil in klanten is. Waar Leiden een studentenstad is, is Alphen net een groot dorp. De werkwijze en de sfeer is hetzelfde.

Hoe ervaren jullie het om ondernemers te zijn? 

Het fijne van ondernemer zijn is dat we heel snel kunnen schakelen met ons team.  Aangezien wij de ondernemingen zelf hebben opgezet zijn we tot in detail van alle werkzaamheden, procedures en processen op de hoogte. Hierdoor kunnen wij ook snel inspringen als er problemen zijn. Het is heel fijn om met een klein team deze mooie dienstverlening neer te mogen zetten.

Ben je benieuwd naar andere ervaringen van franchiseondernemers?

Lees hier ook de verhalen van Belinda, Edwin en Stefan Wenink (Home Instead Amsterdam), Marco Elferink (Home Instead Enschede) en het verhaal van Marijke Douw en Sander Bierkens (Zuid-Hollandse Eilanden).

Zelf franchiseondernemer worden? 

Ben jij ook van mening dat ouderenzorg in Nederland anders kan en speel je met de gedachten om te gaan ondernemen? Word dan franchiseondernemer bij Home Instead Thuisservice! Meer weten? Je leest er hier alles over.