In gesprek met... Tim Schwencke - Home Instead Den Haag

Terug naar overzicht

Het is vandaag de dag van de ondernemer! De hoogste tijd om eens in gesprek te gaan met de franchiseondernemer van onze vestiging in Den Haag Tim Schwencke. Want wat drijft hem eigenlijk om een verschil te maken in de wereld van ouderenzorg? Tim vertelt het graag!

In 2016 ben je Home Instead Thuisservice Den Haag gestart. Kun je iets vertellen over je achtergrond en waarom je destijds besloot om franchise ondernemer te worden?

 Dienstverlening zit bij mij in hart en nieren. Met een achtergrond in de commerciele dienstverlening heb ik mijn ervaring voornamelijk opgedaan bij grote, mondiaal opererende, logistieke dienstverleners. 

 

Het is geweldig om met een team van mensen tot een mooie dienst te komen. Bij dienstverlening geldt sterk dat de keten zo sterk is als haar zwakste schakel. Die optimalisatie van de keten vind ik boeiend. Na 25 jaar in loondienst geweest te zijn was ik echt toe om het zelf te gaan doen, als ondernemer. Er voor gaan, het zelf kunnen bepalen, vaart maken met een compact team om tot mooie dingen te komen. Daar trots op zijn. Lachende gezichten, bij zowel medewerker als klant. 


Waarom juist Home Instead Thuisservice?

Home Instead biedt een geweldige combinatie van zelfstandig ondernemerschap, binnen een groot netwerk, met een mooi track-record, actief op een boeiend werkterrein; de liefdevolle aandacht voor senioren. 


Wat is jouw persoonlijke drijfkracht? 

Ik vind het mooi om een eigen bedrijf te runnen, dat ik een team mag samenstellen en met hen kan werken om het verschil te maken bij senioren thuis. Met een eigen bedrijf ben ik beter in staat om aan mijn eigen doelen te werken en deze te verwezenlijken. 


Met welke gedachtes ga jij iedere dag naar je werk?

Ik voel me bevoorrecht dat ik dit mag doen. Dit wil ik graag doen. Ik voel me vaak ‘in flow’. 


Hoe zou je de sfeer binnen HIT Den Haag omschrijven?

We doen het met elkaar. We gaan ervoor om zowel de klant als medewerker tevreden te maken! Laten we vooral ook plezier hebben in wat we doen. Die sfeer.

 

Wat maakt jou trots? 

Dat we een mooi team hebben neergezet dat zich dag in dag uit, 24/7 de aansluiting weet te maken bij onze doelgroep. 

Ben je benieuwd naar ons team?

Maak hier kennis met klantcoördinator Lonneke van Breukelen en Administratief en secretarieel medewerker Marjolein Huzen!

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.