"Wij maken de wereld dagelijks een beetje mooier"

Terug naar overzicht

Wist je dat Home Instead Thuisservice 42 vestigingen heeft met ruim 2.200 CAREGivers? Iedere vestiging met een eigen achtergrond en verhaal. Vandaag vertelt franchiseondernemer Suzanne Verploegen van Home Instead Thuisservice Eindhoven over haar ervaringen als ondernemer in de zorg.

De juiste zorgverlener vinden

Suzanne werkte jarenlang als (hoofd)verpleegkundige, totdat ze haar hart volgde en zelf ging ondernemen. Dit gaf haar de kans om persoonlijke aandacht op de eerste plaats te zetten, zo vertelt ze: “Nu kan ik ervoor zorgen dat senioren de aandacht krijgen die ze nodig hebben om de dingen te doen op de manier die zij willen en zoals zij het gewend zijn. En het belangrijkste is dat dit gebeurt op de plek waar iedereen het liefst wil zijn, namelijk thuis! Thuis is waar je je veilig en vertrouwd voelt.”

Mantelzorgen

Omdat Suzanne zelf mantelzorger is geweest kan ze zich goed verplaatsen in de behoeften die senioren hebben: “Door mijn ervaring als mantelzorger, voor mijn inmiddels overleden vader, weet ik hoe belangrijk het is om een vertrouwensband op te bouwen met zorgverleners. Voor mijn vader, ons pap, was zijn zelfstandigheid zijn grootste goed. Op het moment dat hij zelf dingen niet meer kon en anderen hem moesten ondersteunen, was dat voor hem verschrikkelijk. Hij wilde dat niet. Stap voor stap hebben we gezocht naar hoe hij wel geholpen wilde worden. Voor ons als familie was dit een langdurige en ingewikkelde puzzel. Daarom is het vinden van de juiste partijen die bij je passen en waar je een klik mee hebt de kern van mijn onderneming. Samen met jouw naaste zorgen wij voor een passende oplossing.”

“Thuis is waar je je veilig en vertrouwd voelt”

Dankbaar werk

De CAREGivers van Home Instead verrichten dankbaar werk. Zij maken het verschil in het leven van de senioren en mantelzorgers. Suzanne licht toe: “Wij gunnen iedere senior een vaste CAREGiver. Het is mooi wanneer mantelzorgers laten weten met een gerust hart van huis te gaan. Een dochter van één van onze klanten stuurde een treffend kaartje waarmee zij ons bedankte dat ze dankzij de ondersteuning van de CAREGiver zorgeloos kon genieten van een bezoek aan vrienden en een terrasje. Wij leveren begeleiding en ondersteuning op de dag en het tijdstip waarop de klant het wil. Dat brengt veel rust, dat horen we terug van onze verwijzers en de familie en mantelzorgers.”

Regionale aanpak

Elke vestiging heeft een eigen regionaal karakter. Het typische van Eindhoven is daar ook terug te zien, zo vertelt Suzanne: “De Brabantse gemoedelijkheid en nuchterheid komt terug in onze werkwijze. ‘Doe maar gewoon, dat is al gek genoeg.’ Maar we proberen wel om het onmogelijke mogelijk te maken. En maken bijzondere dingen mee. Zo hebben we een klant die we al 5 jaar begeleiden en ondersteunen en een CAREGiver die daar al 5 jaar komt en haar 5-jarige jubileum viert. Bijzondere momenten die wij mogelijk hebben gemaakt en waar we trots op zijn.”

Een droom die uitkomt

Suzanne had nog geen ervaring als ondernemer toen ze vol enthousiasme startte met het opzetten van de vestiging in Eindhoven. Het ondernemen bevalt haar heel goed: “Starten met een vestiging is niet niks. We hebben onze plek in regio Eindhoven moeten veroveren door onszelf overal te laten zien en goed te positioneren. Maar nu, ruim 6 jaar later en met bijna 300 klanten het verschil kunnen maken, is een droom die uitkomt. Samen met mijn medewerkers zijn we dagelijks bezig de wereld een klein beetje mooier te maken. Een enorme prestatie. We worden nog dagelijks blij van kleine gebaren en bijzondere momenten, waaraan wij kunnen bijdragen. Een CAREGiver heeft een verjaardagskaart in braille laten maken voor een klant die blind was. Hij was tot tranen toe geroerd omdat hij nog nooit een kaart voor zijn verjaardag had gekregen die hij kon lezen.”

Wil je meer informatie? Neem contact op met Home Instead Thuisservice Eindhoven, via: 040-3410011 of per mail: info.eindhoven@homeinstead.nl