Zorg zoals je het je eigen (groot)ouders gunt

Terug naar overzicht

Wist je dat Home Instead Thuisservice 42 vestigingen heeft met ruim 2.200 CAREGivers? Iedere vestiging met een eigen achtergrond en verhaal. Vandaag vertelt franchiseondernemer Alexandra de Buck van Home Instead Thuisservice Utrecht over haar ervaringen als ondernemer in de zorg.

Het beste en leukste zorgbedrijf

Alexandra is sinds 2015 franchiseondernemer bij Home Instead Thuisservice. Haar eerste vestiging in Den Bosch groeide hard en in 2019 opende ze de deuren van haar kantoor in Utrecht. Alexandra vertelt: “Ik ben gestart als franchiseondernemer omdat ik maatschappelijk een bijdrage wilde leveren. Samen met de collega’s in Utrecht doen we er elke dag alles aan om het leukste en beste zorgbedrijf te zijn. Dat voel je aan de cultuur en de sfeer binnen de vestiging Utrecht. Utrechters zijn mondige mensen. Direct, enthousiast en gezellig. Dat zie je bij zowel onze CAREGivers als klanten. We krijgen met z’n allen veel voor elkaar omdat we ons vol overtuiging elke dag inzetten voor het leveren van de beste zorg.”

Lokale samenwerkingen

“Steeds meer senioren hebben passende zorg nodig dus er is behoefte aan goede oplossingen en nieuwe mogelijkheden”, licht Alexandra toe. “Als we op grote schaal het verschil willen maken, is het belangrijk dat lokale partners gaan samenwerken. In Utrecht doen we dat volop. Daaruit ontstaan mooie initiatieven, wat we onlangs hebben getoond tijdens een drukbezocht online symposium dat vanuit een studio in de Winkel van Sinkel heeft plaatsgevonden. Dat zet Home Instead Utrecht niet alleen op de kaart, maar we wilden zorgprofessionals ook bewust maken van hun rol in de maatschappij en kennis met elkaar delen. Alleen kunnen we het niet, samen komen we veel verder.”

Altijd een stap extra zetten

Alexandra heeft een achtergrond in de hospitality. Ze ziet daarin veel parallellen met de zorg: “Een stap extra zetten is voor ons vanzelfsprekend. We streven er bij elke klant naar om een ultieme mate van dienstverlening te bieden. Als er op vrijdag 17.30 uur wordt gebeld door een collega voor de inzet van begeleiding ‘s nachts dan wordt het nog dezelfde avond geregeld. Die klantgerichtheid ken ik vanuit de hospitality en is in onze thuisservices net zo belangrijk. Zowel voor klanten als voor elkaar doen we alles wat nodig is om te helpen. Die stap extra zetten. Meer doen dan wat mensen van ons verwachten. De medewerkers in Utrecht zijn net zo gepassioneerd als ik. Ondernemer worden in de zorg is de beste keuze geweest die ik heb gemaakt. Het werk is enorm dankbaar, dat went nooit. Dagelijks ervaren we hoe onze CAREGivers het verschil maken. Zij verlenen liefdevolle ondersteuning en zorg, juist wanneer senioren het hard nodig hebben.”

Een succesvol symposium

Op 15 april vond het symposium ‘Vind de best passende zorg thuis binnen de WLZ’ plaats. Home Instead Utrecht organiseerde dit evenement in samenwerking met het zorgkantoor Zilveren Kruis, het CIZ, thuiszorgorganisaties Careyn en de Rijnhoven. Alexandra vertelt: “Meer dan 170 deelnemers hebben online meegekeken naar professionals die alles vertelden over de best passende zorg thuis voor senioren. Hoewel we het nu online moesten organiseren, was er bijzonder veel belangstelling. Van huisartsen tot praktijkondersteuners, wijkverpleegkundigen en casemanagers dementie, we hebben een gezamenlijk doel: senioren zo lang en zo prettig mogelijk de beste zorg bieden in hun eigen woonomgeving. Zorg zoals je het je eigen (groot)ouders gunt.”