Het is echt de persoonlijke aandacht die het verschil maakt. - Home Instead Thuisservice 't Gooi

Terug naar overzicht

 

Wist je dat Home Instead Thuisservice 43 vestigingen heeft met ruim 2.200 CAREGivers? Iedere vestiging met een eigen achtergrond en verhaal. Deze maand vertelt franchiseondernemer Heleen Troost alles over Home Instead Thuisservice ’t Gooi. Want wat is de drijfkracht van het team en hoe weten zij een verschil te maken in de wereld van ouderenzorg?  

Met welke gedachten ben Home Instead Thuisservice ’t Gooi gestart?

“Jarenlang heb ik in verpleeghuizen gewerkt met mensen met een dementie”, vertelt Heleen. “Daar kwam ik er al vroeg achter dat juist de kleine dingen een groot verschil kunnen maken. Toen ik met Home Instead ’t Gooi begon was het ook deze visie die zo naadloos aansloot bij de organisatie. Juist dat stapje extra willen zetten. Verder kijken dan alleen de zorg thuis en proberen om zoveel mogelijk aan te sluiten bij de wensen van de klant. Met elkaar kunnen we op deze manier de zorg thuis veel persoonlijker maken.”

Wat is de drijfkracht van het team?

“Dat iedereen enorm gemotiveerd is om goede zorg te leveren, en het mogelijk te maken om senioren op een comfortabele en veilige manier thuis te blijven wonen. Zowel de CAREGivers als het supportteam schakelen hier enorm in mee. Het is bijzonder om te zien wat we dan voor elkaar krijgen.

Soms met een hoop geduld, maar dan is het heel speciaal als we iemand kunnen motiveren wél te douchen of dat blokje om te lopen. Als we dan te horen krijgen dat er wordt uitgekeken naar onze komst geeft dat veel voldoening. Juist door de persoonlijke aanpak ontstaat er vaak een mooie band met de senior.”

Het typische van het ’t Gooi, zie je dat ook terug in de vestiging? 

“Het typische van het ’t Gooi is dat elke zorgvraag en klant weer anders is, en de CAREGivers en het supportteam enorm flexibel zijn in de aanpak. We proberen altijd een goede match te maken. Onze CAREGivers weten hoe ze om kunnen gaan met verschillende situaties. Er is voldoende kennis in huis en met een creatieve aanpak kan er altijd ‘geschakeld’worden wanneer de situatie daarom vraagt.”

Heleen, hoe ervaar je het om ondernemer te zijn?

“Het is mooi om te zien dat ik Home Instead ’t Gooi alleen startte en het de afgelopen tijd heb zien groeien omdat mensen enthousiast zijn over onze dienstverlening. Dat is de beste reclame die er is. Inmiddels werken we met een geweldig team van 55 CAREGivers en een enthousiast team op kantoor en we zijn bezig met de uitbreiding in Almere. We willen een toonaangevende organisatie zijn, waarin kwaliteit en persoonlijke zorg thuis voorop staat. Het is mooi om hier dagelijks aan verder te bouwen, vertelt Heleen stralend.”

 Is er een bijzondere anekdote of gebeurtenis die je wilt delen over of vanuit Home Instead ’t Gooi?

“Eigenlijk zoveel. Ik vind het altijd bijzonder om te zien dat we nog regelmatig worden gevraagd om langs te blijven gaan bij een klant. Ook na bijvoorbeeld een verhuizing naar een verpleeghuis. Dit typeert de goede band die is ontstaan. Laatst vertelde een partner van een klant dat door onze zorg thuis, hij nog samen kan blijven wonen met zijn vrouw. Maar ook dat we soms klanten mee kunnen nemen naar plaatsen die voor hen belangrijk zijn geweest, en dan hoor ik hoe bijzonder dat voor hen was. Het is echt de persoonlijke aandacht die het verschil maakt.”