“We verdiepen ons écht in de persoon.” – Home Instead Thuisservice Den Haag

Terug naar overzicht

We zijn gegroeid, niet alleen in kennis en ervaring maar ook in omvang en daar zijn we meer dan trots op! Vandaag de dag telt Home Instead Thuisservice maar liefst 37 vestigingen verspreid over het hele land.

Graag nemen we je mee naar de verhalen achter deze verschillende vestigingen. Wat is de drijfkracht? En wat maakt onze Franchiseondernemers zo bijzonder? Deze maand vertelt Tim Schwencke van Home Instead Thuisservice Den Haag over zijn ervaring als ondernemer en staat hij stil bij het belang van de juiste mentaliteit als team.

Met welke gedachten ben je de vestiging gestart?

“We worden met elkaar steeds ouder en dat brengt allerlei uitdagingen met zich mee. Het langer thuis blijven wonen in de eigen vertrouwde omgeving is daarin een hele belangrijke,” constateert Tim. “De visie van Home Instead Thuisservice sprak me aan. Persoonlijk vind ik het heel bijzonder om juist in deze speciale levensfase iemand te kunnen ondersteunen op een hele persoonlijke en tastbare manier. Tegelijkertijd is het de uitdaging. We worden namelijk steeds beter in gezond ouder worden maar er blijven uitdagingen, zeker als het gaat om het leven thuis”, vertelt Tim.

Hoe maken jullie het verschil in de wereld van ouderenzorg?

“We hebben een meer sociale benadering in plaats van een pure zorgbenadering. Waarbij de uitgangspunten zijn: het behouden van de eigen regie en zelfredzaamheid.”

“We verdiepen ons als Home Instead Thuisservice Den Haag écht in de persoon zoals iemand die vandaag de dag is maar ook in de persoon hoe iemand was. Op deze manier kunnen we een betere aansluiting vinden met het levensverhaal van de klant. Tegelijkertijd zijn we er ook voor de familie. De dochter, de zoon of de broer. Het verschil maken we met elkaar.”

Wat is jullie drijfkracht als team?

“Als team delen we dezelfde mentaliteit. We willen met elkaar écht het verschil kunnen maken en het leven thuis voor senioren veiliger, comfortabeler en kleurrijker maken.
Het is niet alleen denken, maar ook doen. Het ‘bij ons gaat het om u’ stopt nooit, ook niet wanneer de situatie complexer wordt.”

“Onze focus ligt niet alleen op de klant en de familie maar juist ook op het team”, vertelt Tim. “Wanneer we goed zijn voor onze medewerkers zijn zij dat ook voor onze klanten, daar ben ik van overtuigd en dit merk en voel je ook op de werkvloer.”

Hoe ervaar je het om ondernemer te zijn? Wat voor moois brengt dat?
“Het is prachtig om een koers uit te zetten en samen met het team iets moois neer te zetten. We doen met elkaar bijzonder werk en daar zijn we ons bewust van.Vroeger droomde ik er al van om als ondernemer een verschil te kunnen maken. Ik vind het geweldig om te zien wat we met elkaar hebben bereikt en hopelijk nog mogen bereiken.”

Is er een mooie gebeurtenis die je wil delen vanuit Home Instead Thuisservice Den Haag?

“De eerste klant staat op mijn netvlies gebrand. Zo trots als een pauw was ik! Het eerste bezoek deed ik zelf. Mevrouw deed open met een grote glimlach, dat is waar het allemaal voor mij begon. De oprechte glimlach dat is waar we het vandaag de dag nog steeds voor doen als team!”

Wat hopen jullie nog met elkaar te mogen bereiken in de toekomst?

“Dat we als team de aansluiting mogen blijven maken bij onze klanten en op die manier het verschil mogen maken in de wereld van ouderenzorg. Naast onze fysieke bezoeken hoop ik dat de slimme inzet van nieuwe technologie ons kan helpen om senioren zich veiliger te laten voelen voor wanneer we er niet zijn. Vanuit Home Instead Thuisservice Den Haag zetten we hier het ZorgScherm ‘Memory Lane’voor in. Op deze manier krijgen senioren de mogelijkheid om op een toegankelijke manier contact te onderhouden met familieleden door bijvoorbeeld te videobellen of als geheugensteuntje voor het innemen van medicijnen. Technologie kan de mens wat ons betreft niet vervangen maar het kan wel dienen als een mooie aanvulling.”